Mi a klinikai vizsgálat?

A klinikai vizsgálat olyan emberen végzett orvostudományi kutatás, amelynek célja egy gyógyításra szánt, fejlesztés alatt álló hatóanyag (vagy orvostechnikai eszköz) tulajdonságainak, hatásainak, illetve az általa kiváltott nem kívánatos hatásoknak a feltárása, megismerése. A gyógyításra szánt hatóanyag lehet már jól ismert, kereskedelmi forgalomban lévő készítmény is, ez esetben vagy egy új terápiás területen szeretnék megvizsgálni a biztonságosságát és hatékonyságát vagy újfajta formában válhatna elérhetővé a betegek számára, ha a vizsgálatok igazolják, hogy az elképzelés a betegek javát szolgálja.

A Klinikai vizsgálatok fázisai:

I. fázis: a vizsgálati készítmény tolerálhatóságának, biztonságosságának vizsgálata egészséges önkénteseken
II. fázis: a vizsgálati készítményt adott betegségben vizsgálják kisebb számú betegen; célja a hatásosság igazolása, a dózis-hatás összefüggés megállapítása és az optimális terápiás dózis meghatározása
III. fázis: a vizsgálati készítmény hatásosságának, biztonságosságának és tolerálhatóságának igazolása nagyobb számú betegen, kontrollált, randomizált, összehasonlító vizsgálati elrendezésű vizsgálatban
IV. fázisú vizsgálat: a forgalomba hozatali engedéllyel rendelkező vizsgálati készítményt az alkalmazási előírásnak megfelelően felhasználó vizsgálat, melynek célja az előny/kockázat arány, a biztonságosság és tolerálhatóság további vizsgálata

Mik a klinikai vizsgálatok előnyei?

A klinikai vizsgálatok minden gyógyszer törzskönyvezéséhez elengedhetetlen vizsgálatok, így akik részt vesznek benne, azok mindenképpen hozzájárulnak a tudomány és az egészségügy előre haladásához.

Emellett a résztvevő betegek profitálhatnak először az új terápia pozitív hatásaiból – a klinikai vizsgálatok megkezdését követően általában éveket kell várni az adott hatóanyag forgalomba hozataláig.

A vizsgálathoz való csatlakozáskor minden előnyt és kockázatot érdemes mérlegelni, és az alapján dönteni, hogy a fennálló kockázatok megérik-e a belépést a vizsgálatba.

Szűrések fontossága

A szűrővizsgálatok fontosságát nem lehet elégszer hangsúlyozni, hiszen számos betegségnél a korai felismerés és az időben elkezdett kezelés életmentő lehet. A kor előre haladtával egyre több vizsgálatra érdemes különböző időközönként elmenni.

Akinek a családjában fordult elő komoly betegség, egyes vizsgálatok, szűrések nekik hatványozottabban javasoltak. Nagyon fontos, hogy figyeljünk önmagunkra: ha bármilyen egészségügyi elváltozást tapasztal, ne várjon, hanem forduljon azonnal orvoshoz.

Aktív vizsgálataink

Jelenleg az alábbi kutatásokban várjuk a betegek jelentkezését

Hiperkoleszterinémia:

• a koleszterinszint csökkentésével megelőzhető a súlyos szív-érrendszeri betegségek kialakulása
  • a vizsgálat a CSC rendelőjében zajlik, az RMC Clinics területén (Rózsakert Bevásárlóközpont, 1026 Budapest, Gábor Áron út 74-78., 3. emelet)

H4H projekt:

• 50 év felettiek jelentkezését várjuk, akik dohányoznak / magas a koleszterin szintjük / magasvérnyomás betegségük van
  • személyre szabott infravörös lézeralapú diagnosztikai eszközt fejlesztő kutatás
  • cél: bizonyos betegségek korai felismerése, a tünetek megjelenése előtt
  • a vizsgálat a Qualiclinic rendelőjében zajlik (III. kerület, Dereglye utca 5/B. 1. emelet 2. ajtó)

Arthritis psoriatica (Pikkelysömörhöz társuló ízületi gyulladás):

• a betegség aktív szakaszában lévő betegek számára (ízületi panaszok)
  • 3 aktív kutatásunk zajlik ezen a területen, melyek révén a legmodernebb biológiai terápiákhoz jutnak hozzá a betegek
  • a vizsgálatok a Qualiclinic rendelőjében zajlanak (III. kerület, Dereglye utca 5/B. 1. emelet 2. ajtó)

Szisztémás Lupusz Erythematosus (SLE):

• a betegség aktív szakaszában lévő betegek számára (ízületi / szem / bőr stb. tünetek)
  • a betegek új, modern biológiai terápiákhoz jutnak hozzá

Rheumatoid Arthritis (RA):

• hagyományos (pl: methotrexát) kezelésben részesülő középsúlyos és súlyos RA-ban szenvedő betegek részére

Migrén:

• migrénben szenvedő betegek számára, a migrénes roham kezelésére
  • a legmodernebb gyógyszercsoportba tartozó, szájon át alkalmazható kezelés
  • a kutatás a világ 15 országában zajlik, 1.300 beteg részvételével

Térdízületi artrózis (porckopás  a térdben):

• 50 évnél idősebb betegek számára
  • legalább 3 hónapja fennálló térdízületi fájdalom esetén

Bejelentkezés: 061 400 4419

Jelentkezés

Bejelentkezés: 061 400 4419

Kérem hívjon minket +061 400 4419 telefonszámon vagy írjon nekünk a info@qclinic.hu címre.

Betegjogi képviselőnk

MUNK JULIANNA

TELEFONSZÁMA: 06/20-4899-520
melyen elérhető hétfőtől-csütörtökig 08:00 – 16:30 óra között, pénteken 08:00 – 14:00 óra között
E-MAIL CÍME: julianna.munk@ijb.emmi.gov.hu
FOGADÓÓRA IDŐPONTJA: telefonon előre egyeztetett időpontban
FOGADÓÓRA HELYE: ORFI Ápolási Igazgatóság (Frankel Leó út 25-29.)

A JOGVÉDELMI KÉPVISELŐ AZ INTEGRÁLT JOGVÉDELMI SZOLGÁLAT (IJSZ) MUNKATÁRSA,
AZ EGÉSZSÉGÜGYI INTÉZMÉNYTŐL FÜGGETLEN SZEMÉLY

Adatvédelmi tisztviselőnk

Adatvédelmi felelős a klinikai vizsgálóhelyen: Dr. István Boglárka